اینجا مجله خبری فروشگاه آنلاین پدال است. اگر قصد خرید از فروشگاه ما را دارید، از لینک روبرو استفاده کنید.

موتور بنلی 300 | معرفی جدیدترین موتور سنگین بنلی 300

05:353820

در این مقاله به معرفی جدیدترین موتور سنگین بنلی 300 همراه با کامل ترین بررسی فنی بنلی 300 و آخرین تصاویر این موتور سیکلت پرداخته می شود.

کلاس موتورهای سنگین ابتدایی (Entry-Level Performance) به شدت در حال توسعه بوده و سالانه موتورهای زیادی به این کلاس اضافه می شوند. این کلاس در واقع دریچه ای برای ورود به دنیای موتورهای سنگین است. به همین دلیل موتور سواران جوانی که می خواهند یک گام فراتر از موتورهای 150 سی سی بروند، موتوری از این کلاس انتخاب می کنند. موتورهای سنگین کلاس Entry-Level Performance چندین ویژگی برجسته دارند که ظاهر اسپورت و زیبا، عملکرد مناسب، قابلیت موتورسواری برای چندین ساعت متوالی و قیمت مناسب از جمله ی این ویژگی ها است.

موتور بنلی 300 (DSK Benelli TNT 300) نیز از جمله موتورهایی است که در این کلاس قرار می گیرد. موتور بنلی 300 به عنوان یکی از پرفروش ترین موتورهای کمپانی بنلی در کشور هند محسوب می شود. بدون شک قیمت مناسب بنلی 300 ( حداقل در هند) یکی از دلایل فروش بالای این موتور سنگین جدید است.

 

طراحی موتور بنلی 300

فریم اصلی این موتور از جنس فولاد و از نوع Trellis بوده و سایر قطعات استفاده شده در موتور بر این فریم سوار شده اند. طراحی موتور بنلی 300  نشان دهنده ی عملکرد خوب آن بوده و از ظاهر این موتور می توان دریافت که با یک موتور اسپرت سر و کار داریم. سیستم اطلاعاتی نیمه دیجیتال، چراغ های عقب از نوع LED و طراحی عضلانی مخزن سوخت از جمله ویژگی هایی است که در ظاهر موتور بنلی 300 به چشم می خورد.

 

 

به طور کلی موتور بنلی 300 به صورت ارگونومیکی طراحی شده و دسته ی پهن این موتور سنگین جدید به همراه صندلی نرم و راحت آن سبب شده تا کیفیت رانندگی این موتور مثال زدنی باشد. به جهت طراحی مناسب، وضعیت قرارگیری موتورسوار بر روی این موتور بنلی 300 راحت است. همین امر سبب می شود تا بتوان از آن به عنوان یک موتور تورینگ (Touring) نیز استفاده کرد. کمپانی بنلی روز به روز به تولید جدیدترین موتورسیکلت های سبک و سنگین می پردازد .

 

 

جزئیات فنی موتور سنگین بنلی 300

موتور سنگین جدید بنلی 300 مجهز به پیشرانه ی 300 سی سی خطی تویین بوده که توانایی تولید حداکثر 38 اسب بخار قدرت در دور موتور 11500 rm را دارد. میزان گشتاور تولیدی این پیشرانه نیز، حداکثر به 26.5 نیوتن متر در دور موتور 10000 rpm می رسد. قدرت تولید شده در این پیشرانه توسط جعبه دنده ی 6 سرعته به چرخ عقب موتور منتقل می شود.

هنگامی که این موتور سنگین جدید بنلی 300 را روشن کنید، یک غرش بم را خواهید شنید و در صورتی که دور موتور را افزایش دهید، صدای با ابهتی شما را همراهی خواهد کرد.

 

 

ارقام مربوط به قدرت و گشتاور تولیدی این موتور سنگین جدید بنلی 300 نشان می دهد که با یک موتور قدرتمند سر و کار دارید. اما نگران این ارقام نباشید چراکه در دور موتورهای پایین و متوسط این موتور خیلی نرم و روان کار می کند. یکی از ویژگی های بارز پیشرانه ی استفاده شده دراین موتور سنگین جدید، بدون لرزش بودن آن است که این ویژگی را حتی در دور موتورهای بالاتر از 7000 rpm و یا 8000 rpm نیز حفظ می کند. در دور موتورهای بالا این موتور عملکردی شبیه به موتورهای سوپر اسپرت دارد اما همانطور که گفته شد اگر به دنبال موتورسواری نرم و راحت می باشد بهتر است مراقب دور موتور باشید.

 

موتور سیکلت سنگین بنلی 300، در بازار فروش رقیبانی جدی نظیر موتورهای کی تی ام دوک 390 و کاوازاکی Z250 را پیش رو دارد. البته در کنار این رقیبان، موتور بنلی تی ان تی 25 را شاید بتوان اصلی ترین رقیب این موتور سنگین دانست. این موتور بنلی 250 سی سی تک سیلندر به تازگی معرفی شده و به نظر می رسد فروش خوبی داشته باشد.

لینک کوتاه
https://mag.pedall.ir/?p=1022

39 نوشته

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند